Aktualności:


23.08.2017
Uwaga!!! KOMUNIKAT TECHNICZNY:

1) Jeśli jesteście na liście startowej z oznaczoną wpłatą "Jest" to o nic się nie musicie martwić. W piątek około 20 dostaniecie mail z dokładną mapką jak dotrzeć na start w Kartuzach.

2) Jeśli na liście startowej macie w polu wpłaty "Brak" to znaczy, że nie wpłaciliście wpisowego lub Wasza wpłata jeszcze nie jest na moim koncie. Jeśli więc wpisowe wpłaciliście lub zamierzacie to zrobić jutro rano proszę o dosłanie potwierdzenia wpłaty mailem.

3) Jeśli jutro do 12 nie odnotuję wpłaty na koncie ani nie dostanę mailem potwierdzenia to skreślam zespół z listy startowej - taki zespół nie będzie mógł wystartować.

4) Powyższe info wysłałem wszystkim zgłoszonym zespołom e-mailem. Sprawdzcie koniecznie czy otrzymaliście ten mail gdyż oprócz komunikatu technicznego jest on testem poprawności adresów mailowych przed rozesłaniem lokalizacji w piątek. Jeśli nic nie dostaliscie to sprawdzcie spam. Jeśli i tam nic nie będzie to najpewniej znaczy, że w formularzu podaliście zły adres - w takiej sytuacji proszę o szybki kontakt mailem: karol.wronski9(małpa)gmail.com.


05.08.2017
Już jest komunikat startowy a w nim dużo nowości. Zwróćcie szczególną uwagę na nowe zasady zapisów oraz istotne zmiany w trasach i mapach. Zapisy rozpoczną się 08.08.2017 rano.


02.05.2017
W tym roku Krzaczor zagości w Kaszubskich lasach a dokładniej w okolicach Kartuz. Za niecałe cztery miesiące 26.08 w sobotę zapraszamy na dzienny rogaining na trzech możliwych trasach:
- pieszej długiej 7h,
- rowerowej 6h,
- pieszej krótkiej 4,5h.
Więcej szczegółów wkrótce...

Informator dla początkujących


Jeśli nie wiesz co to jest rogaining a regulamin i komunikat techniczny są dla Ciebie za trudne na pierwszy raz przeczytaj wpierw poniższy tekst.

Rogaining – co to jest?

Rogaining jest to forma zawodów na orientację, w których zawodnicy mają za zadanie potwierdzić w określonym czasie swoją obecność przy największej liczbie punktów kontrolnych zaznaczonych na mapie. Dostając na starcie mapę należy samodzielnie ustalić na jakie punkty i w jakiej kolejności chce się iść. Organizator nie podaje długości trasy gdyż nie jest możliwym dotarcie na wszystkie punkty zaznaczone na mapie w określonym limicie czasowym.

Jak wygląda mapa?

Zawodnicy dostają mapę topograficzną w skali 1:25000 z zaznaczonymi punktami kontrolnymi. Dodatkowo dla ułatwienia dostają kartę z przybliżeniami okolic wszystkich punktów kontrolnych w skali 1:10000. Do powiększeń dołączane są też opisy słowne na jakim obiekcie dany punkt się znajduje. Należy zwrócić uwagę na fakt, że mapy nie są aktualizowane więc wiele obiektów w terenie obecnie wygląda inaczej.

Jak potwierdzać punkty kontrolne?

Punkt kontrolny jest oznaczony w terenie lampionem, czyli biało czerwoną kartką formatu A4 z nadrukowanym w lewym górnym rogu kodem dwu znakowym. Do lampionu na sznurku dołączona jest kredka. Zawodnik przy użyciu tej kredki przepisuje kod z lampionu na kartę startową dopisując również numer punktu kontrolnego zapisany na mapie. Na trasie nie występują punkty stowarzyszone i mylne.

Klasyfikacja, czyli kto będzie lepszy?

Każdy punkt kontrolny zaznaczony na mapie ma swój opis złożony z cyfry i litery. Cyfra oznacza wagę danego punktu. Np. punkt z numerem 5F ma wagę 5. Wagi wszystkich potwierdzanych punktów się sumuje i zwycięża ten kto zdobędzie najwięcej wag. Oznacza to, że najlepiej potwierdzać punkty z największymi numerami. Niestety są one najczęściej daleko od startu lub znajdują się w miejscach trudniej dostępnych niż te z mniejszymi numerami.

Start i meta – jak to przebiega?

Wszyscy zawodnicy startują o tej samej godzinie. Na miejscu startu należy się jednak pojawić wcześniej – najpóźniej 30 minut przed startem aby zgłosić się do biura zawodów i opłacić wpisowe. Dokładnie 15 minut przed startem rozdawane są mapy. Zawodnicy mogą więc wcześniej ustalić strategię swojego przejścia. Na metę należy dotrzeć w czasie sześciu godzin od momentu startu (rowerzyści godzinę szybciej). Spóźnieni będą surowo karani odjęciem jednego punktu wagowego za jedną minutę spóźnienia. 20 minut po upływie czasu podstawowego następuje zamknięcie mety i ogłoszenie wyników. Kto się spóźni nie będzie klasyfikowany.

Chcę startować – co teraz?

Należy szczegółowo zapoznać się z komunikatem startowym, regulaminem, zobaczyć instrukcję dojścia na start i wreszcie zapisać się za pomocą specjalnego formularza.